Jaki kupić samochód używany?

Obecnie mamy bardzo szeroką ofertę samochodów używanych, zaczynając od aut miejskich, a kończąc na luksusowych SUVach. Dzieje się tak w wyniku masowego importu samochodów zza zachodniej granicy. Jak w takim gąszczu pojazdów wybrać ten, który będzie najlepszym wyborem? Przede wszystkim, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jaką kwotę chcemy przeznaczyć na zakup oraz jakiej klasy auto ma to być. Poniżej przedstawione zostały wybrane oferty w różnych zakresach cenowych i o różnych gabarytach.

Citroen C5 II (2008-2017) – jest to niedoceniane auto z powodu złej opinii o poprzednim modelu, ale to już przeszłość i najnowszy model C5 w równym stopniu może konkurować z niemieckimi odpowiednikami. Zła opinia ma także swoje plusy, dzięki niej stosunek ceny do oferowanych zalet jest bardzo wysoki. Oferowany z zawieszeniem zwykłym lub hydropneumatycznym, które nie jest problematyczne, a zyskuje dzięki niemu komfort jazdy. Polecane silniki to wysokoprężne 2.0 HDi.

Honda Jazz II (2008-2014) – mało popularne, ale bezawaryjne auto. Ma to też swoje minusy w postaci wygórowanych cen. Za egzemplarz z początku produkcji trzeba dać przynajmniej 20 tys. zł Mimo swoich niewielkich rozmiarów, imponuje przestrzenią we wnętrzu, które to jest wykonane z przyzwoitych materiałów. Godnymi polecenia silnikami benzynowymi są 1.2 90 KM i 1.33 102 KM.

Volvo V70 III (2007-2016) – jak przystało na szwedzki samochód, oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i dopracowania w rozsądnych pieniądzach. Bardzo duży wybór wersji silnikowych i wiele z nich można polecić, np. benzynowa konstrukcja Forda 1.6 Turbo lub diesel 2.4 D5. Pod uwagę trzeba wziąć niezbyt obszerny środek auta.

Skoda Octavia II (2004-2013) – jedno z najczęściej wybieranych aut na polskim rynku. Czemu zawdzięcza swą popularność? Przede wszystkim niskie koszty utrzymania i wielki bagażnik, a także dość duża kabina. Bardzo łatwe w zakupie, dzięki dużej podaży rynkowej oraz znane przez wszystkich mechaników. Najlepszym wyborem jest silnik benzynowy 1.6 MPI.

Ford Focus II (2004-2011) – tani samochód z rozbudowaną gamą silnikową oraz szeroką ofertą wersji nadwozia. Znany ze świetnego prowadzenia i niskich kosztów eksploatacji. W niektórych przypadkach pojawiają się ogniska korozji, trzeba na to uważać. Dobry wybór to benzynowy silnik o pojemności 1.6 oraz diesel 1.6 TDCi, ewentualnie 2.0 TDCi połączone ze skrzynią 6-biegową.

Dacia Duster I (od 2010) – prostota wykonania i niska cena w połączeniu z dosyć młodymi rocznikami to klucz do sukcesu jaki odniosła Dacia. Tani w naprawach, które nie zdarzają się zbyt często, zwłaszcza w silnikach benzynowych 1.6 16V 105 KM. Możliwość zakupu również wersji z napędem 4×4. Wnętrze wykonane z niezbyt dobrej jakości materiałów i przeciętnie wyposażone.

Ford S-Max I (2006-2014) – koszty utrzymania tego pojazdu nie są wysokie, dzięki wspólnej płycie podłogowej z Fordem Mondeo. Mimo dużych rozmiarów prowadzenie jest na wysokim poziomie. Kabina jest oczywiście obszerna i występuje także w wersji 7-osobowej. Polecany jest diesel 2.0 TDCi, jak w przypadku swojego kompaktowego brata.

Na koniec zaznaczyć trzeba, że wyżej wymienione modele są tylko jednymi z niewielu polecanych aut dostępnych na rynku wtórnym. Wybór jest przeogromny i każdy na pewno znajdzie odpowiednie dla siebie.

Comments

Dodaj komentarz

mood_bad
  • Nie skomentowano.
  • chat
    Dodaj komentarz
    keyboard_arrow_up