Jakie auto wybrać do 20 tysięcy złotych?

Osoby, które chcą wydać 20 tys. złotych na auto używane, mają szeroką paletę do wyboru. Warte zainteresowania w tym przypadku są auta segmentu kompaktowego, ponieważ łączą w sobie wiele zalet. Są to między innymi: akceptowalna przestronność, rozsądne koszty eksploatacji oraz duży wybór marek i modeli. Poniżej znajduje się kilka wybranych subiektywnie propozycji za 20 tys. złotych.

Citroen C4 od 2004 do 2010 – w ofercie wersje 3 i 5-drzwiowe, niezbyt przestronne wnętrze. Ciekawostką jest nieobracający się trzpień kierownicy. Wśród silników polecany jest benzynowy 1.6 16V 109 KM i wszystkie diesle, a w szczególności 2.0 HDi 136 KM. Koszty utrzymania nie są wysokie. Od czasu do czasu zdarzają się drobne usterki związane z elektroniką.

Fiat Bravo od 2007 do 2014 – samochód ten, tak samo, jak poprzednio opisywany, nie oferuje zbyt obszernego wnętrza. Dostępna tylko jedna wersja nadwozia. Do polecanych silników zaliczyć można 1.4 Turbo Benzina 120 KM. Diesle również należą do udanych, ale z czasem może pojawić się usterka z ciśnieniem smarowania. Po dużym przebiegu konieczny może być remont skrzyni M32, w której zaczynają wyć łożyska.

Renault Megane od 2007 do 2015 – do wyboru wersja 5d i kombi, które jest bardziej przestronne. Silnik 1.6 16V 110 KM to trwały silnik, który dodatkowo można przystosować do zasilania gazem. Dobry jest także diesel 1.5 dCi. Auto jest tanie w utrzymaniu dzięki swej popularności na rynku wtórnym.

BMW serii 1 od 2004 do 2011 – nie jest to pojazd najtańszy w eksploatacji i ma ciasną kabinę, ale rekompensuje to jedynym w tej klasie tylnym napędem. Do 20 tys. uda się znaleźć tylko 4-cylindrową wersję benzynową (N45, N46) i diesla 2.0 163 KM. Model ten nie należy do awaryjnych.

Hyundai i30 od 2007 do 2012 – w ofercie występuje hatchback 5d i kombi. Z benzynowych silników warto zwrócić uwagę na 1.6 CVVT, ale diesle są jeszcze bardziej udane, przede wszystkim 1.6 CRDi 90 KM, który jest pozbawiony filtra cząstek stałych i koła zamachowego, co obniża koszty utrzymania. Ewentualne awarie przytrafiające się w tym egzemplarzu nie są drogie w naprawie.

Audi A3 od 2003 do 2012 – najpopularniejszy odmiana to wersja 3-drzwiowa. Wnętrze jest dobrze zmontowane i wykonane z dobrych materiałów. Zwykły benzynowy 1.6 8V jest udaną konstrukcją, którą można zasilić w instalację LPG. Spośród diesli najlepszy wybór to znany wszystkim 1.9 TDI (oprócz wersji BXE). Auto trzymające dosyć wysokie ceny z dużym zapleczem części zamiennych.

Opel Astra od 2004 do 2014 – kombi jest bardziej praktyczne od wersji hatchback. Duża oferta silników, z których wartym zainteresowania jest benzynowy 1.6 TwinPort, a z silników wysokoprężnych najlepszy jest 1.7 CDTi 110 KM. Astra jest tania i łatwa w serwisowaniu.

Seat Leon od 2005 do 2012 – występuje tylko jedna wersja nadwozia – 5-drzwiowy hatchback. Wnętrze jest stosunkowo duże. Dla osób szukających wrażeń za kierownicą polecany jest 170-konny diesel. W przypadku słabszych wersji warto zwrócić się ku 1.9 TDI 105 KM. Dzięki wspólnej technologii od Skody i Volkswagena jest to samochód tani w utrzymaniu.

Do 20 tysięcy złotych można znaleźć jeszcze wiele innych propozycji, które także będą bardzo dobrym wyborem i nie ma możliwości wybrania najlepszego z nich. Wszystkie mają swoje plusy i minusy, wybór zależy od indywidualnych preferencji.

Comments

Dodaj komentarz

mood_bad
  • Nie skomentowano.
  • chat
    Dodaj komentarz
    keyboard_arrow_up